reklama

Program SaS je hotový.

Ani nie pred rokom som sa ponáhľal zo školy trochu viac. Mal som stretnutie so zaujímavým chlapíkom. Počul som o ňom dovtedy len zbežne, čítal pár článkov. Ale cítil som, že v ňom je potenciál pohnúť pomery v slovenskej politike k lepšiemu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (166)
Obrázok blogu

„Pán Sulík, o čo Vám vlastne ide?", bola moja prvá otázka. Odpoveď o tom, že tu treba vytvoriť prostredie, v ktorom jeho deti budú môcť ostať žiť na Slovensku, dávala zmysel. „Písať viete?", spýtal sa zas on. A tak som sa dostal k tomu, že som začal písať volebný program novej slovenskej politickej strany.

Na debatných turnajoch človek musí počas siedmych minút presvedčiť porotu, že rozumie tomu, čo hovorí, vie to podložiť zrozumiteľnou argumentáciou a že z plánu, ktorý prináša, vyplývajú jasne definované zlepšenia súčasného stavu. Na tento účel bola vypracovaná metodológia 5P.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Problém - čo je na súčasnom stave zlé?
Príčiny - prečo tomu tak je?
Plán - čo vieme urobiť, aby sme to zmenili?
Prostriedky - Ako to urobíme?
Pozitíva - Ako sa po zavedení navrhnutých opatrení stav zlepší.

Celý posledný rok som bol v zajatí týchto piatich P. Stretávali sme sa s odborníkmi na jednotlivé problematiky, snažili sa definovať oblasti, kde sa dá ihneď navrhnúť účinné opatrenie. Potom sme čakali na pripomienky od iných odborníkov. Stretnutia s ľuďmi ako Jožko Mihál, Martin Chren, Jožo Kollár či Robo Mistrík boli pre mňa druhou vysokou školou.

Dni a noci som trávil nad tým, aby som ich myšlienkam a nápadom dal jednotnú formu. V septembri bola hotová prvá verzia, potom sa začala dlhá séria pripomienkových konaní. Nové a nové podnety dávali programu stále konkrétnejší tvar.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj keď som za ten rok zostarol minimálne o dva, stálo to za to. Na piatok máme pripravený dokument, ktorý navrhuje reálne zlepšenie života ľudí v tejto krajine. Bez balastu a vágnych tvrdení, ktoré by mohol podpísať ktokoľvek. Napriek tomu, že by som ešte kopec vecí prerobil a dotiahol, v piatok sa na tlačovke budem usmievať. Pocit z dobre vykonanej práce je totiž fajn.

Martin Poliačik

Martin Poliačik

Bloger 
  • Počet článkov:  77
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Lektor kritického myslenia, propagátor zdravého spánku, konzultant a tréner Zoznam autorových rubrík:  SaSŠamanský šlabikárSo srdcom na dlaniS rukami na ruckach vozickaPeruánsky denníčekMúzou praštenýLen takS okom na hľadáčiku

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu