reklama

Šamanský šlabikár – Úvod

Po celom západnom svete sa v posledných rokoch zvyšuje záujem o múdrosť ukrytú v tradíciach národov a etnických skupín stále žijúcich v každodennom styku s prírodou. Mladí ľudia hltajú Castanedove knižky a stále viacerí z nich sa vypravujú hľadať nové skúsenosti priamo k ich zdroju - do džunglí, púští, stepí a lesov celého sveta. Ja som posledné dva mesiace strávil u Shipibo šamana na okraji amazonskej džungle neďaleko Pucallpy v Peru. Pil som rôzne odvary a medicíny, držal diétu, spieval, modlil sa a počúval Maestrove rozprávanie o tom, ako vyzeral šamanizmus kedysi a čo do neho priniesla nová doba. Prišiel som späť do civilizácie iný - o 9 kíl ľahší, s hlavou čistou, kľudnejší a s tonou nových poznatkov a skúseností. A tak začínam písať šamanský šlabikár - prvý krôčik pre vás do sveta duchov rastlín a zvierat amazonskej džungle.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)
Hiro a ja - bez fajky ani na krok :)
Hiro a ja - bez fajky ani na krok :) (zdroj: MP)

Podobne ako šlabikár školský, tento text bude len úplným vrcholčekom ľadovca, ja sám ešte z Shipibo šamanizmu viac nevidím, dva mesiace sú veľmi krátka doba. Ale verím, že pre tých, ktorí pátrajú po informáciách, bude tento text užitočný. Nič z toho, čo v budúcnosti napíšem, bz sa nemalo brať ako nemenná pravda. Napíšem Maestrove učenie a moje dojmy, nič viac. Šamanizmus je iný s každým učiteľom, s každou rastlinou, dokonca s každým žiakom. Keď Maestro ráno išiel od dverí k dverám, mne mohol povedať jedno a Yoshimu o pár metrov ďalej úplný opak, to všetko patrí k procesu spoznávania seba a sveta okolo nás.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V nasledujúcich týždňoch napíšem postupne o tom, čo je to ayahuasca a prečo má tak dôležité postavenie v Shipibo šamanizme, o jej rôznych druhoch a na čo sa ktorý používa, napíšem o diéte a o tom, ako som sa zmenil na rastlinu, o starenke, ktorá mi uprostred noci sedela na záchode a potom zmizla, o tom, prečo šaman nikdy nesmie stratiť z dohľadu svoju fajku, prečo je nerozumné piť ayahuascu len tak s hocikým a ako vás brujo - čarodejník môže poľahky pripraviť o život, ak si počas diéty nedáte pozor, o tom, ako mi cez telo prebehla polka pekla a ja som kričal hlasom veľkým ako svet, o tom, ako mi pod nohami horela zem a ako ma ayahuasca učila spievať ícaro a o mnohých ďalších veciach, s ktorými som mal možnosť sa zoznámiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sám ešte neviem, akú bude mať tento šlabikár formu, odišiel som z džungle pred troma dňami a všetko vo mne ešte vrie... mám 5 DVDčiek fotiek, videa, nahrávok z ceremónií, denník plný poznámok... postupne to budem spracúvať a uverejňovať.

Ak by kohokoľvek z vás zaujímali konkrétne detaily, prípadne by ste sa radi vybrali na diétu s plantas maestras do Peru, napíšte mi mail alebo sa uvidíme v diskusii. A už čoskoro môžte čakať článok o tom, prečo ayahuasca nie je rekreačnou drogou.

Hasta luego

Martín - Mono Blanco

Martin Poliačik

Martin Poliačik

Bloger 
  • Počet článkov:  77
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Lektor kritického myslenia, propagátor zdravého spánku, konzultant a tréner Zoznam autorových rubrík:  SaSŠamanský šlabikárSo srdcom na dlaniS rukami na ruckach vozickaPeruánsky denníčekMúzou praštenýLen takS okom na hľadáčiku

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu