reklama

Drzý turista Poldo alebo Ako som v Istanbule ľúbivý rámus začul

Keď som bol pred pár rokmi v Istanbule, kúsok pod našim hotelom bola dlhá ulica plná obchodíkov s hudobnými nástrojmi. A na tejto ulici som zažil jeden z najúchvatnejších koncertov vo svojom živote. Bol tam len jeden divák. Ja.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Kto ma pozná, vie, že mám nekonečnú vášeň pre všetko, po čom sa dá búchať a ono to vydáva nejaký zvuk. KrÁSnA ma na dovolenke na Elbe len raz nechala na trhu samého, dokonca mi zverila do opatery nejaké svoje peniaze, a po 10 minútach už ma našla s úsmevom od ucha k uchu, objímajúceho polmetrový africký bubon, ktorý som zjednal z 85 na 35 eur. No nekúp to!

 Nuž a v tom Istanbule som sa jeden pekný večer vracal po danej ulici späť na hotel, všetky obchodíky už boli zavreté. Ako som však prechádzal okolo jedného z nich, začul som zvnútra neskutočne dobrý rytmus. Opáčim kľučku, otvorené. Ja som od prírody neskutočne zvedavý a drzý tvor, tak som sa neunúval a pekne vkročil dnu. V predajni nikto nebol, zhasnuté, ale okolo pultu sa šlo do zadnej miestnosti, odkiaľ vychádzalo svetlo aj ten božský rámus. Tak som tam nakukol a padla mi sánka. Sedeli tam páni predavači a búchali do bubienkov čo to len dalo. Moja prítomnosť ich celkom prekvapila, ale hrať neprestali... tak som rýchlo vytiahol foťák a začal točiť:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najlepší bol ten chalanisko vľavo, jak sa snažil sa za každú cenu nesmiať. Rýchlo mi na karte došlo miesto, tak som musel foťák odložiť, ale hrali ešte asi pol hodiny a ja som len v nemom úžase stál a neveril. Keď to počujem nahraté, mám tu muziku rád, ale keď človek ešte aj vidí, ako to vyklepe ujec prstami a druhou rukou si podlaďuje blanu, tak to už ozaj neverí, že je niečo také vôbec možné. Oni nevedeli anglicky, ja turecky, tak keď dohrali, len som im zatlieskal, veľmi hlboko sa poklonil na znak rešpektu a šiel som na hotel. Netuším, čo si o mne mohli myslieť, ale ja na nich veru nezabudnem asi nikdy. Pre všetkých ostatných turistov mohli byť predavači spoza pultu, pre mňa sú to jedni z najlepších muzikantov, čo som kedy videl.

Martin Poliačik

Martin Poliačik

Bloger 
  • Počet článkov:  77
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Lektor kritického myslenia, propagátor zdravého spánku, konzultant a tréner Zoznam autorových rubrík:  SaSŠamanský šlabikárSo srdcom na dlaniS rukami na ruckach vozickaPeruánsky denníčekMúzou praštenýLen takS okom na hľadáčiku

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu