reklama

Ako sa mi z kečky parilo alebo Tréning mozgu pohľadom na nahú ženu

Tento zaujímavý obrázok mi ukázal dnes kolega v práci a následne som pri ňom strávil asi hodinu, ozaj zaujímavá vec.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (326)

Ktorým smerom sa podľa vás točí táto cica? V smere hodinových ručičiek alebo v protismere:

Obrázok som našiel tu a používa sa na určenie dominantnej hemisféry v mozgu, ak vidíte cicu točiť sa proti smeru hodinových ručičiek, vašou dominantnou hemisférou je ľavá, ktorej sa podľa tohto pána pripisujú tieto atribúty:

  • logika

  • racionalita

  • analytický prístup k veciam 

  • človek sa na veci pozerá po častiach

  • je dobrý v matematike a v iných vedách 

  • človek je praktický

  • vie, uvedomuje si veci

  • chápe realitu, žije v reálnom svete 

No a ak sa točí v smere hodinových ručičiek, čo je aj môj prípad, dominantná je pravá hemisféra, ktorej atribútmi sú:

  • človek viac cíti

  • pozerá sa na veci ako celky

  • chápe podstatu systémov

  • vyjadruje sa v symboloch

  • je zameraný na filozofiu a náboženstvo

  • cíti, že robí správne veci

  • jeho konanie je často nepredvídateľné

  • abstraktné myslenie, rád fantazíruje

  • je zameraný na prítomnosť a budúcnosť

Potvrdiť výsledok si potom môžete vyplnením tohto testu. 

Čo ma ale zdržalo pri tej rotujúcej zázračnici bola snaha naučiť sa vedome prepínať si jej rotáciu zo strany na stranu. Psychológovia nám totiž hovoria, že pre ideálne využívanie mozgových kapacít je potrebné naučiť sa využívať obe hemisféry súčasne. Sedliacky rozum teda hovorí, že ak sa človek naučí prepínať si cicu zo strany na stranu, posiluje si tým túto schopnosť. Skúšal som všeličo - pozrieť sa inam a povedať si v hlave smer pri otočeni naspäť, žmurkanie, najlepšie mi funguje toto - vždy si pri nohe hovorím - predná, zadná, predná, zadná a potom to vymením. Po asi polhoďke to celkom išlo, tak som zvedavý, ako to bude fungovať vám ostatným, teším sa na diskusiu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

DOPLNOK O5.11.2007

Tento a tento článok tvrdia, že obrázok je len optickou ilúziou a o našej povahe v závislosti od využívania pravej či ľavej hemisféry nám nič nepovie.

Pre neangličtinárov sumár od imrishka z diskusie: "je to v skratke kvôli tomu, že mozog si veľa vecí domýšľa a nebol vyvinutý na to, aby vnímal dvojrozmernú animáciu nejakej čiernej machule, ktorá zhodou okolností pripomína siluetu tanečnice. Pretože v skutočnom svete by sa tanečnica mohla točiť hociktorým smerom a vytvorila by tu istú siluetu, mozog v snahe dať obrázku zmysel vyberie jeden smer a basta. A je mu jedno, či máš pravú čast hlavy väčšiu alebo menšiu ;-)"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Argumentácia dáva celkom zmysel, ale keďže ja nie som ani študovaný psychológ ani neurológ, netrúfam si vyniesť k tomu nejaký súd, nechávam na posúdenie každému z vás.


 

Martin Poliačik

Martin Poliačik

Bloger 
  • Počet článkov:  77
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Lektor kritického myslenia, propagátor zdravého spánku, konzultant a tréner Zoznam autorových rubrík:  SaSŠamanský šlabikárSo srdcom na dlaniS rukami na ruckach vozickaPeruánsky denníčekMúzou praštenýLen takS okom na hľadáčiku

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu